Campania băncilor din România #DreptulLaBanking, dezvoltată cu sprijinul Asociației Române a Băncilor (ARB), organizează la Iași, în perioada 20-24 martie 2023, un concurs de educație financiară, la care participanții vor putea câștiga 30 de premii în valoare de 800 lei fiecare. Concursul, intitulat “Dreptul la Banking te învață arta stabilității financiare”, are loc cu ocazia Săptămânii Europene a Banilor, ieșenii fiind invitați în fața Palas Mall, pentru a răspunde la un quiz cu întrebări pe teme financiare. Cei care vor furniza toate răspunsurile corecte vor fi înscriși la o tombolă și vineri, 24 martie 2023, vor afla dacă sunt printre câștigători.
Detaliile cu privire la desfășurarea concursului și regulamentul integral pot fi consultate la adresa Regulament oficial al concursului „Dreptul la Banking”
Românii își vor testa astfel cunoștințele de educație financiară și vor putea acumula noi informații privind economisirea și gestionarea eficientă a banilor.
Mai mult de jumătate dintre românii chestionați online (58%) aveau economii, iar aproape trei sferturi (73%) intenționau să înceapă să economisească, relevă un studiu realizat în cadrul campaniei #DreptulLaBanking de compania de cercetare Unlock la sfârșitul anului trecut. Studiul arăta că 22% dintre respondenți estimau că în anul 2023 vor economisi mai mult decât în anul precedent, 38% la fel, iar 40% mai puțin și că peste jumătate (54%) erau optimiști în legătură cu bugetul personal pentru acest an, iar 37% pesimiști, în timp ce aproape 10% erau indiferenți.
Scorul mediu de alfabetizare financiară în rândul celor peste 4.000 de români care și-au testat cunoștințele de educație financiară în cadrul primei ediții a campaniei “#Dreptullabanking îți aduce libertate de mișcare” a fost de 7,53. Anul trecut, românii au fost invitați, timp de o săptămână, să își testeze cunoștințele de educație financiară în cadrul campaniei #Dreptullabanking la stația de metrou Universitate din București.
Campania #DreptulLaBanking a fost lansată în anul 2020 din dorința băncilor din România de a crește gradul de conștientizare și de educație financiară. Campania are ca principale obiective înțelegerea modului în care funcționează băncile, produsele și serviciile bancare, precum și acumularea de noi cunoștințe despre economisire, gestionarea banilor și evitarea fraudelor.
Asociația Română a Băncilor continuă astfel să dezvolte programe și materiale, în numele băncilor, cu scopul de a crește nivelul de educație financiară din România. Comunitatea bancară susține un nivel solid de cunoștințe în domeniul financiar în rândul societății românești și elaborarea de proiecte în acest sens.