București, 29 noiembrie 2021Românii care au completat quiz-ul lansat pe platforma Siguranța Online au răspuns corect la aproape 80% dintre întrebările privind educația cybercrime, arată statisticile după prima lună de campanie. Campania #SiguranțaOnline a fost lansată de Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Asociația Română a Băncilor (ARB). Doar 5% dintre cei care au acceptat provocarea campaniei de a-și testa nivelul de educație privind siguranța cibernetică au reușit să răspundă corect la toate întrebările și au depistat astfel toate acțiunile de fraudă potențială online. În prima lună de la lansare a quiz-ului, 10.000 de utilizatori au completat chestionarul și 20.000 de cetățeni au accesat site-ul www.sigurantaonline.ro pentru a se documenta cu privire la metodele de protecție și prevenire împotriva fraudelor online.

 

La întrebări precum Primești un sms de la magazinul online preferat. Ce faci, dai click pe link? sau Se pare că ești victima unei tentative de hacking! Ar trebui să te panichezi? Ce faci? doar 30% dintre cei peste 10.000 de participanți au răspuns corect.

 

Campania #SiguranțaOnline a debutat pe parcursul Lunii Europene a Securității Cibernetice 2021 și are ca obiectiv întâmpinarea nevoii de informare a românilor cu privire la amenințările din online. Potrivit statisticilor Directoratului Național de Securitate Cibernetică, 90% din atacurile cibernetice sunt îndreptate asupra utilizatorului obișnuit, iar factori precum eroarea umană și lipsa educației digitale sunt cauze determinante ale creșterii numărului de fraude online.

 

În ceea ce privește situația la nivel național, potrivit rapoartelor privind Indicele Economiei și Societății Digitale (DESI),  România se clasează în topul țărilor europene cu cele mai rapide conexiuni de internet, dar cu un nivel scăzut al educației digitale. Astfel, 49% dintre locuințele din România sunt abonate la servicii de bandă largă de foarte mare viteză. Cu toate acestea, mai puțin de o treime dintre cetățeni au competențe digitale cel puțin elementare.