#DreptulLaBanking, o inițiativă a băncilor din România, invită toți adulții interesați îșitesteze cunoștințele pe teme financiare și de siguranță online la “Taraba cu Paraleamplasatăîn Piața Obor din București, în perioada 25-27 aprilie 2024.

“Taraba cu Paraleeste un nou concurs de educație financiară și digitală, organizat încadrul campaniei #DreptulLaBanking, dezvoltată de bănci cu sprijinul Asociației Române a Băncilor (ARB). La “Taraba cu Paraleparticipanții adulți vor putea răspunde la un quiz cu întrebări pe teme financiare și de siguranță online, iar cei care vor oferi răspunsuri corecte înproporție de 100% sau 90% vor fi recompensați cu diverse premii, inclusiv pot fi premii în bani.

Detaliile cu privire la desfășurarea concursului și regulamentul complet pot fi consultatepe pagina REGULAMENT OFICIAL AL CONCURSULUI „Dreptul la Banking” – #DreptulLaBanking

La “Taraba cu Paraleromânii au șansa afle nivelul lor de cunoștințe financiare șidigitale și descopere noi informații care contribuie la bunăstarea și siguranța lor financiară.

Scorul de alfabetizare financiară, calculat în baza cunoștințelor financiare și a comportamentului, nu mai poziționează România pe ultimul loc în clasament, ci pe locul trei la finele topului UE27 după Letonia și Portugalia, potrivit studiului Eurobarometru al ComisieiEuropene. România face pași în direcția bună, în raport cu poziționarea în clasamentuleuropean. Românii se situează cel mai bine în rândul statelor UE la comportamentul financiar, cu o pondere de 82% a celor care au răspuns corect, comparativ cu o medie europeană de 65%. Eforturile realizate în special în ultimul deceniu prin programele de educație financiarădevin sesizabile la nivel național.

Campania #DreptulLaBanking și-a propus premieze în diverse orașe cunoștințeleromânilor în materie de economisire, gestionarea banilor și evitarea fraudelor și a realizat maimulte concursuri în acest scop.    

#DreptulLaBanking a luat naștere în anul 2020 din dorința băncilor din România de a crește gradul de conștientizare și de educație financiară pentru persoanele de toate vârstele din zone rurale sau urbane, indiferent de situația economică, etnie sau religie. Principalele obiectiveale campaniei vizează înțelegerea modului în care funcționează băncile, utilizarea adecvată a  produselor și serviciilor bancare și acumularea de noi cunoștințe din domeniul financiar bancar.

Asociația Română a Băncilor continuă dezvolte programe, acțiuni și diferite tipuri de conținut, în numele băncilor, cu scopul de a crește nivelul de cunoștințe financiare din România. Asociația Română a Băncilor a contribuit la elaborarea Strategiei Naționale de EducațieFinanciară și va implementa alături de autorități programele de educație financiară. PreședinteleRomâniei  a conferit Asociației Române a Băncilor OrdinulMeritul Industrial și Comercialîngrad de “Ofițerîn semn de apreciere pentru contribuțiile la promovarea educației economice șifinanciare, prin diseminarea cunoștințelor specifice în dezvoltarea comportamentelor economiceresponsabile.